25 Ekim 2010 Pazartesi

gırniç :çerkez yemeği


dün çerkez yemeği gırniç yaptım benim küçük eltim çerkez ondan öğrendim bu yemeği genelde çerkezler çok yapar gırniçin yoğurtlusu ve tavuklusuda oluyor tavuk haşlanım onun suyuyla pişiyor tavuklarda içine didiliyor ama biz salçalısını daha çok seviyoruz sık sık ta yapıyorum çok güzel oluyor denemenizi tavsiye ederim geçelim tarifine
malzemeler
un
tuz
su
sarımsak
salça
tereyağ veya margarin
isterseniz bir tanede yumurta
yapılışı

Unu ve tuzu yoğurma kabına alıp suyunu yavaş yavaş ekleyerek kulakmemesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz. 10-20 dakika kadar dinlendirdiğimiz hamurdan büyük parçalar koparıp merdaneyle biraz açıyoruz ve şeritler kesiyoruz.Daha sonra bu şeritleri elimizle yuvarlayarak serçe parmak kalınlığına getirip yaklaşık 2 parmak eninde kesiyoruz. Kalburabastıda olduğu gibi hamurun üzerine basıp yuvarlayarak inceltiyoruz ve unlanmış tepsiye diziyoruz.( Bu miktardaki unla iki tepsi hamur elde ediyoruz.)
Artık haşlanma aşamasına geldik. Önceden tencereye hazırladığımız suyu ocağa alıp kaynatıyoruz. Tuzunu ve 2 kaşık sıvıyağını ilave ediyoruz. Daha sonra haşlanmak üzere hamurlarımızı kaynar suya atıyoruz. Yaklaşık 20 dakika kadar haşlanmaları gerekiyor.( Kontrol ederken ortadan böldüğümüz hamurların iç kısımları hala beyazsa daha pişmemiş demektir.) Haşlanan hamurları servis tabağına alıyoruz.
Servis tabağına aldığımız hamurların üzerine tavada tereyeğı eritiyoruz üzerine sarımsak ve salça ilava edip gırnıçlerimizin üzerine döküyoruz bu kadar herkese afiyet olsun

15 yorum:

balböcükleri dedi ki...

ımmmmm tam benlik bu mama:) ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

denenecekler arasına aldım.ellerine saglık.

Unknown dedi ki...

Çerkez yemeklerinin methini duyuyorum hep..Bu yemek de çok güzel olmuştur eminim..Elerine sağlık,tavuklusunu denemek isterim..

ahsenin dünyası dedi ki...

serpil cim tavsiye ederim kız nede olsa kilo sorunun yok

eylem cim evet çok güzel oluyor deneyebilirsin canım

zeliha cım evet çerkezlerin yemeği çok güzel tavuklusuda güzel oluyor

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Çok güzel olmuş.
Sevgiyle kal.

myoopie dedi ki...

merhaba arkadaşım,bloğumda dülün var alırmısın?...sevgiler..

https://www.blogger.com/blogger.g?blogID=168642682113532706#publishedcomments dedi ki...

sa.Ellerine sağlık şekli çok hoş hurma tatlısını hatırlattı sevgiler...A.E.O

Dilekhaniminmutfagi dedi ki...

yemek listeme aldım izniniz olursa çok beğendim ziyaretiniz için teşekkürler selamlar

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık canım bir çeşit makarna sanırım. güzel olmuştur muhakkak
sevgiler

ahsenin dünyası dedi ki...

bülbülünyeri çok teşekkürler canım

myoopie canım aldım ödülü çok teşekkürler

ayfersultan evet onun şekli gibi yapılıyor

dilek hanım izin nedemek seve seve kabul ederim canım

örgüçantam evet buda ev makarnası

gelibolu17 dedi ki...

Ayy kıyamam ben sana ahsen'im,hiç öyle şey olurmu?
niya sana kırılayımki? aşkolsun.
ama benim oğluşlar bu yıl okulları tam gün oldu saat 15 e kadar okuldalar sonra geliyolar,ve ben o zaman fazla kalamıyorum,ancak bu saatlerde ne kadar bakabilirsem,kusura bakma canım olurmu,senle alakası yok yani,bi çok arkadaşıma gidemiyorum.
Amam düzene koyucam inşallah.
sevgiyle canım.öpüyorum...

gelibolu17 dedi ki...

Tamam canım sende kendine iyi bak.selamlar,eltinede selamlar,sevgiler,öptüm ikinizide:)

seyabb dedi ki...

Çok güzel elinize sağlık.

www.sendepisir.com dedi ki...

Ahsen hanım böyle değişik lezzetlere bayılırım. Evde kalabalık olduğumuz gün hemen yapacağım notumu aldım. Paylaşımınız için teşekkürler. Yazışmak dileklerimle, bereketli günler dilerim.
www.sendepisir.com / Nilgün

mmm dedi ki...

benim için çok farklı bir lezzet.Denemessem ölürüm. En yakın zamanda denenecekler .