2 Kasım 2009 Pazartesi

SİVAS USULÜ İÇLİ KÖFTE








MALZEMELER


İNCE BULGUR


1 SU BARDAĞI UN


TUZ


İÇ MALZEMESİ


HAŞLANMIŞ PATATES


1 YEMEK KAŞIĞI SALÇA


BAHARAT


NANE


TUZ


1 YEMEK KAŞIĞI MARGARİN


1 TANE SOĞAN


ÜZERİ İÇİN TEREYAĞ


YAPILIŞI


ÖNCE KÖFTELİK BULGURU DERİN BİR KABA ALINSICAK SUYLA ISLATIN VE ISLANMASINI BEKLEYİN BİR YANDANDA İÇ MALZEMESİNİ HAZIRLAYALIM PATATESLERİ HAŞLAYIN VE EZİN TÜM MALZEMEYİ EKLEYİP KAVURUN VE SOĞUMAYA BIRAKIN SONRA ISLADIĞIMIZ BULGUR TUZ VE UNUNU EKLEYİP YOĞURALIM YOĞURDUGUMUZ KÖFTEDEN KÜÇÜK YUVARLAK YAPIN İÇİNİ İNCE BİR ŞEKİLDE OYUN O OYUKLARA PATATES KOYALIM VE ELİMİZLE YUVARLAYALIM ŞEKİL VERDİKTEN SONRA GENİŞ BİR TENCEREDE KAYNAMIŞ SUYA KOYUP PİŞİRELİM DAHA SONRA SERVİS TABAĞINA ALALIM ÜZERİNE TEREYAĞ DÖKELİM


İŞTE BU KADAR YEMEĞİMİZ HAZIR BU KÖFTEYİ AİLECE SEVEREK YERİZ HERKESİN DENEMESİNİ TAVSİYE EDERİM AFİYET OLSUN


9 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık benim oğluş bugün teskeresini alıp dönüyor inş. kesin bu hafta anne içli köfte diyecek. benim yaptıklarım biraz daha ymurta biçimi. ilk zamanlar haşlama yapıyordum ama benimkiler haşladıktan sonra kızartmanın tadını bir aldılar şimdi hep öyle istiyorlar:)))

nefis görünüyor canım. sevgiler

susamcorekotuFeriha dedi ki...

sivaslı yazlık komşum aynı şekilde yapıyor patatesli çok güzel oluyor, şifa olsun sevgiler

EZGİLİ TARİFLER dedi ki...

et sevmeyenler için değişik bir alternatif. ellerine sağlık sevgiler.

balböcükleri dedi ki...

amanın burda benim hemşerim varmış haberim yokmuş ellrine sağlık yazışmak dileğiyle bende gürünlüyüm

eyerhagu dedi ki...

canım süper bişii bu yaa patatesli de ayrı bir lezzet olur ellerine sağlık sevgilerimle

Şengülce dedi ki...

canım hemşerim sayfama gel mimin varrrrrrrrrrr

capankizimutfakta dedi ki...

slm canim, icli koften cok lezzetli gorunuyor. bizde uzerine salcali sos yapip yeriz oylede guzel oluyor. ellerine saglik. yine beklerim...

Kadına Dair Herşey dedi ki...

hayırlı cumalar arkadasım,buraya her gelısımde memleketımın havasını alıyorum ve ne kadar cok ozledıgımı daha ıyı anlıyorum,ellerıne saglık,muhtesem gozukuyorlar emınım tadı da oyledır...gunun guzel gecsın,sevgıler
http://cafemis.com
http://cafemis.blogspot.com

Şengülce dedi ki...

http://sengulceyle.blogcu.com/

siteme neden giremedin anlamadım biriçik hemşerim..benim sivasta Amcam var 40 yıldır görmedim Altın tabak mahallesinde oturuyorlar tek onu biliyorum sevgiler canım..